Ai impresia cateodata ca nu reusesti sa faci fata cu brio unei zile la job sau acasa, toate incep sa se stranga, apar din ce in ce mai multe lucruri de rezolvat, te simti obosit si nu vezi nicicum linia de final.
Cand ajungi intr-un astfel de moment, e timpul sa spui stop. Sa te calmezi, sa te linistesti si sa te organizezi. In primul rand, este absolut necesar ca ceea ce faci la job sa iti faca placere. Este groaznic sa tragi de tine sa lucrezi intr-un domeniu care nu iti aduce nicio satisfactie sau unde nu simti ca te potrivesti absolut deloc.
Cum incepi sa iti organizezi viata?
1. Ai grija de tine. Asta ar trebui sa fie pe primul loc indiferent de discutie. Un regim alimentar si un stil de viata sanatos sunt esentiale daca vrei sa te simti bine si daca nu vrei o stare de oboseala permanenta. Acorda importanta cuvenita micului dejun si incearca sa elimini prajelile si preparatele fast-food. Seara include un programul tau o ora de sport. Sau cel putin o plimbare in parc, cu bicicleta, pe jos. Oricum iti place. Atentie si la programul de somn – asigura-ti cele minim 7 – 8 ore de somn.
2. Organizeaza-ti bugetul. Nu ai absolut nicio idee cati bani cheltui lunar. La sfarsit de luna realizezi ca nu mai ai niciun leu. Intr-adevar, banii vin si pleaca. Insa daca ii gestionezi corespunzator vei aveai posibilitatea sa ii investesti in lucrurile ce iti fac placere.
3. Fa-ti un plan pentru sarcinile de la job. Prioritizeaza-ti sarcinile si termina ceea ce ai inceput. Nu fa mai multe task-uri in acelasi timp. Iti va fi dificil sa ajungi la o finalitate cu ele si risti sa nu fie niciun lucru bine facut.
4. Blocheaza social media cat timp lucrezi. Lucrezi putin, arunci un ochi pe facebook. Te reapuci de lucru, iti reiei concentrare dar ah, o notificare pe Instagram. Este evident ca nu vei reusi nimic, nu-I asa?
5. Ia o pauza atunci cand simti nevoia. Productivitatea ta va avea la un moment dat de suferit daca lucrezi incontinuu, fara momente de respiro. Este necesar sa te relaxezi pret de cateva minute, ca sa poti gasi sursa de energie pentru a duce la bun final task-ul.
Cand ajungi intr-un astfel de moment, e timpul sa spui stop. Sa te calmezi, sa te linistesti si sa te organizezi. In primul rand, este absolut necesar ca ceea ce faci la job sa iti faca placere. Este groaznic sa tragi de tine sa lucrezi intr-un domeniu care nu iti aduce nicio satisfactie sau unde nu simti ca te potrivesti absolut deloc.
Cum incepi sa iti organizezi viata?
1. Ai grija de tine. Asta ar trebui sa fie pe primul loc indiferent de discutie. Un regim alimentar si un stil de viata sanatos sunt esentiale daca vrei sa te simti bine si daca nu vrei o stare de oboseala permanenta. Acorda importanta cuvenita micului dejun si incearca sa elimini prajelile si preparatele fast-food. Seara include un programul tau o ora de sport. Sau cel putin o plimbare in parc, cu bicicleta, pe jos. Oricum iti place. Atentie si la programul de somn – asigura-ti cele minim 7 – 8 ore de somn.
2. Organizeaza-ti bugetul. Nu ai absolut nicio idee cati bani cheltui lunar. La sfarsit de luna realizezi ca nu mai ai niciun leu. Intr-adevar, banii vin si pleaca. Insa daca ii gestionezi corespunzator vei aveai posibilitatea sa ii investesti in lucrurile ce iti fac placere.
3. Fa-ti un plan pentru sarcinile de la job. Prioritizeaza-ti sarcinile si termina ceea ce ai inceput. Nu fa mai multe task-uri in acelasi timp. Iti va fi dificil sa ajungi la o finalitate cu ele si risti sa nu fie niciun lucru bine facut.
4. Blocheaza social media cat timp lucrezi. Lucrezi putin, arunci un ochi pe facebook. Te reapuci de lucru, iti reiei concentrare dar ah, o notificare pe Instagram. Este evident ca nu vei reusi nimic, nu-I asa?
5. Ia o pauza atunci cand simti nevoia. Productivitatea ta va avea la un moment dat de suferit daca lucrezi incontinuu, fara momente de respiro. Este necesar sa te relaxezi pret de cateva minute, ca sa poti gasi sursa de energie pentru a duce la bun final task-ul.